torsdag 17 december 2009

MELVIN SOM TRÄNAT GÄRNET

Igår var jag och Melle i Kungsbacka hos Sponsorn HUNDPOOLARN för ett simpass och massage.

Denna gång simmade Melvin utan flytväst och jobbade på så himla fint! Sen blev det en massage på det hela.. Den lilla knodden är väldans hård i sina muskler - speciellt bak. Ska bli intressant att se om det blir någon förändring till agilitysäsongen nästa år efter vinterns träning och mjukgöring av hund!

Bild tagen av Åsa Mårtensson, förra gången på simningen - Nu körde han utan flytväst!


MEN den stackaren!! När vi kom hem igen så hade han fruktansvärt ont i magmusklerna, träningsvärk ut i klotopparna kan jag tänka mig. Idag är han fortfarande lite spjälkgående men lite rörligare.. lilla Krabban..

Nu när vinter har kommit har han iallafall fått ett täcke - ett som passar!! Det är minsann inte lätt kan jag lova! En för lång hund med för korta ben och för tjock hals... Men Ge-Kås hade passformen =D Det betyder alltså att alla andra som ska köpa ett sådant täcke där antagligen har en lika osymetrisk kropp som Melvin eller helt enkelt fått ett helt opassande täcke.. jag blev iallafall glad!

Och inte tala om Melvin! Den hunden bara ÄLSKAR att ha kläder och pynt på sig - han har helt klart fått fel Matte...

Inga kommentarer: