lördag 23 januari 2010

TÄVLAT LK2

Så var debuten över, och VILKEN debut sen!!

Först och främst hade jag ställt klockan på fel ringningstid, det som skulle vara en och en halv timma innan färd blev istället 10 minuter stress och iväg! Men i vilket fall kom vi i tid...

Jag och Buy fick startnummer 1 av 12 nummer, kändes väldigt skönt faktiskt.. slippa passa nummer och oroa sig och vara nervös utan bara in o köra gärnet lixom - Lägga ribban.

Idag tyckte jag att JAG skötte mig riktigt bra, hade hjärnan på plats och jobbade med MIN hund. Buy gjorde även sitt bästa och visade inga tendenser på att saker och ting skulle vara jobbiga i den miljön vi var i *göttans* Det enda hon kändes "loj" i från min sida var fria följet.. men det tyckte visst inte domaren ;)

Här kommer våra poäng för den nyfikne med domarkommentarer:

Platsliggande - 10
Fritt följ - 9,5 (Växlar pos ngt, fin kontakt & pos & vändn.)
Läggande - 10 (Snyggt!)
Inkallning med ställande - 10 (Snyggt!)
Rutan - 10 (Snyggt!)
Apportering - 7 (Tveksamt tag. flera DK)
Hopp över hinder - 10 (Snyggt!)
Fjärrdirigering - 9 (DK sitt)
Helhetsintryck - 10 (SM nästa!)

1:a pris - 190.5 poäng och Klassvinst!!!

Ja... vad ska man säga...
Jag tror fortfarande inte det är sant...
Min lilla Buysan uppflyttad till klass 3!! Men någon till tävling blir det ändå i 2:an... för min skull om inte annat ;)

Det som jag är mest glad/förvånad över under tävlingen var att hon FAKTISKT gjorde rutan, apporteringen och fjärren!! De tre saker hon heeeeelt har vägrat göra rätt på under träning...  Sen att det var ett DK på första sitt på fjärren och att hon tyckte det där skitunderlaget inte borde ligga under apporten DET är inget jag lägger några sura miner på.. hon genomförde ändå momenten!!!

Min Bästaste Bästa Buy!


4 kommentarer:

Ulrica sa...

Ni är så duktiga!!!!!! GRATTIS ännu en gång från oss allihopa!!!!!!

Åsa & Bråkstakarna sa...

VÅGEN!!! Ni var så jäkla bra idag!!!!!!!

Lina sa...

Fan vad grymma ni är, GRATTIS!

Lina sa...

Massa Grattis!!!