onsdag 12 januari 2011

DET NÄSTAN KNAKAR

Guuud vad valparna växer!

Nu har det börjat bli små hundar av allehop, i början av veckan började de sitta upp och stapla sig fram på sina små ben.
Sen helt plötsligt en dag satte de igång att leka med varann - bita i öronen och morra.
Nu går dom riktigt bra, fast det blir förståss många vurpor och backen kommer i istället för framåt emellanåt ;-)
Och efter en liten stund med full aktivitet somnar de på stället av utmattning... de e inte lätt att vara så liten!

Meningen var att jag skulle försöka filma dom idag, men jag hann helt enkelt inte hämta kameran innan alla sov igen eller skulle äta, och efter man ätit måste man ju sova, Hihi!

Några namn har också börjat ramla in,
det är alltid lika spännande att få höra vad de små ska få heta!


I måndags kom Bita hem till mig igen för att riktigt skämmas bort inför valpningen om sisådär 2 veckor.
Hon har börjat tjockna nu så valpar finns där i hennes mage :-)
Hon har fått träffa Busys valpar och blev riktigt överlycklig av de små gulliga varelserna.
Hon blev nog inte bara liiiiite sugen av att få sådana små själv ;-P

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Lustigt... När din tik skulle tjocka till sig och skämmas bort inför valpning, då åkte hon till mig. Och nu när min tik ska tjocka till sig och skämmas bort, då åker hon till dig....

Ta hand om min prinsessa!

Lina o Isa sa...

Fan, jag som skulle hålla mig borta ifrån hemsidan när det är valpdags! :O