måndag 4 juli 2011

DEBUTERAT NN2

I helgen har det varit nöttävlingar i Kristianstad.
Både Buck och Buy skulle debutera i NN2 (Buck startade dock en gång för 2 år sedan som inte gick särskillt bra ;-p) Det var vår första officiella valltävling för iår.

Första dagen gick bättre än förväntat, jag har väldigt svårt att se djupet på grindarna och var väldigt försiktig första starten som var med Buck. Många dumma fel blev det men skam den som ger sig räckte hans rejs ändå till en 4:e placering :-D
Buy var min andra hund ut i NN2 och nu skulle jag inte vara rädd för några grindar hade jag gett mig fanken på! Och ja detta gick mycket bättre. Men med en hund som knappt kan höger och vänster blev det lite snett och vint i framdrivningen. Men vi slutade på en 6:e placering denna dag!!


Svarthalls Buck
Andra dagen gick det bättre med Buck, dock var det en STOOOR miss av mig i delningen.. Fick en kviga som skulle delas av som tvunget inte ville vara med! Men tillslut fick vi iallafall delat, dock med mycket avdrag. Trotts detta räckte hans rejs till en 3:e placering!!
Sen var det Buys tur, idag hade hon ett väldans driv och runt banan gick fort ;-) Lite missar här och där med bla djur utanför grindar, men ändå relativt raka linjer där imellan. En 5:e placering räckte detta till!!
Så jag är väldigt nöjd med mina hundar över hela helgen, båda hundarna tog fina SM poäng båda dagarna så nu är det bara resten kvar :-P


Vill också GRATTULERA Camilla med BUSY BORDER KIRA som tog VINSTEN i NN1 klassen med ett 1:a pris (Det enda den dagen). GRATTIS till er!!

Inga kommentarer: