torsdag 27 oktober 2011

INSTRUKTÖRS UTBILDNING OCH NY JOBBHUND!

För två veckor sedan var jag och Camilla på Instruktörsutbildning steg1 (Vallning) i Aggunnaryd hos Eva Eriksson och vår kursledare var Lena Karlsson.

En jädans bra kurs helg som gav mycket inspiration. Det mesta kände jag igen, men det är göttit att få lite påminnelser och få fart på sin egen träning.

Camilla med min Buck

Lilla(?) Zork blev i dagarna hela 10 månader gammal, en 10 månader gammal vall legist som är väääldigt träningsbar i sin ålder. Trots det ligger vi lågt med träningen, inte för att vi vill utan för att fåren är släppta till baggen. Vilket har inneburit 2 veckor utan träningsdjur. Så även om jag är emot det har han fått vara med mig på jobbet och mjölkat, helt själv! Han har varit med 2 gånger nu och gör jobbet heeelt utan problem och helt själv. Han har en jäkla självkänsla och kan arbeta lugnt med djuren... undrans vad det lir av denna hund när han får mer träning!! :-)

Zork på jobbet kollar ut från mjölkrummet efter mjölkning och undrar varför inte sinkorna som går där ute och betar också ska vallas!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Spännande med Zork, vi ser fram emot att få följa era fram farter :-)

Lina sa...

Coolt med vallningsinstruktörsutbildningen (sveriges längsta ord?)! :)