torsdag 2 februari 2012

KURSER FÖR ER MED BUSYBORDER HUNDAR

Till sommaren planeras några kurser med inhyrda instruktörer som är öppna för alla med hundar från BusyBorder.

Dessa kurser kommer att vara istället för kennelträffen till hösten, och jag hoppas så klart att så många som möjligt är intresserade av att vara med på någon av de planerade dagarna!


I skrivande stund är allt endast under planeringsstadiet, de kommande kurserna kommer att hållas i Torpa (ca 5 min från avfarten Varberg Nord på E6) dit jag flyttar i april.


Planerade kurser/dagar:

* Testa på att SPÅRA med din hund! 
Marcela Monroy kommer att vara instruktör (ägare till BusyBorder Mr Månster). Marcela har hållt på med spårning i många år och tävlat en hel del med sina andra hundar i Elit nivå.
Det spelar ingen roll om du spårat förut eller aldrig ens sett ett spår, hundarna och förarna kommer att tränas utifrån var de befinner sig. 
Kursen är den 2 juni med start klockan 11.00, sen fortsätter vi så länge vi orkar! 
Jag bjuder på lättare käk under dagen.
Att vara med denna dagen är Gratis, så passa på!
Så är du intresserad av att testa på spår med din hund så är detta ett gyllende tillfälle :-)


* Vallhundskurs på får
Lena Karlsson kommer mest troligt att vara instruktör (Hennes hemsida). Jag har själv gått kurs för henne både som blivande instruktör och privat, tycker om hennes sätt att träna hund och förmåga att förmedla till föraren. Hon arbetar med det naturliga i hunden på ett enkelt och effektivt sätt.
Kursen kommer att hållas två heldagar under en helg (Max 6-7 deltagare/dag) mat och fika kommer att ingå i priset. Kursdagen varvas med teori och praktik, först och främst är kursen öppen en dag per deltagare men i mån av plats kan man få gå två dagar.
Åldern på hunden spelar ingen roll, ni får träna därifrån ni är.


* Under året ska jag också försöka snappa upp en agility- och en lydnadsinstruktör!
Mer om detta kommer...


Är du redan nu mån av att VERKLIGEN få plats på någon av kurserna så hör av er till mig!
Antingen via mejl eller på telefon :-)

5 kommentarer:

Lina och Isa sa...

Wow, vad roligt, är taggad på vallningen om nybörjare är välkomna :P

busyborder sa...

Speciellt nybörjare är välkomna :-D

Malin och SIa sa...

Jag och Sia är också intreserade av vallkursen främst...men lite spår för lill kroken hade ju inte varit fel se heller.

Anonym sa...

Klart vi vill valla:-))))))
Ni som känner Er lite tveksamma till spåret, det är superkul, och med dessa hundarna går det som en dans:-)
Kramis Marcela och Månster

Camilla Svenäng sa...

Java vill valla! :-D