onsdag 25 april 2012

HIMMELSK HUND

Idag har nästan alla valpar börjat öppna ögonen :-) 
Så inom en snar framtid blir där nog lite mer vilja och rörelse i valplådan!

Zork tränas på fåren nästan varje dag, han utvecklas verkligen dag för dag!
Efter att i förrgår ha bevisat att han kunde utföra ett perfekt vänster hämt och cirkla både höger o vänster utan problem i närheten av mig samt dela och hålla ifrån fåren (även enbart med vissla) så var det nu dags att dra i strängarna lite extra - cirkla runt djuren med mig på behörigt avstånd.. Det var knixigare för herrn! Men som den kämpen han är så älskar han utmaningen. Redan idag, andra passet, så gick allt mycket bättre :-) Några pass till och sen ska visslan på även i de situationerna!!

Något rätt i mitt liv måste jag ha gjort iallafall!! 
För Zork måste jag ha fått av Han Ovan Där :-)


1 kommentar:

Sandra sa...

Härligt Josse!! Tävling snart??:)