onsdag 23 maj 2012

ÅRETS FÖRSTA NN2


I helgen var det dags för årsdebut på tävlingsbanan igen, 
det var Buck som skulle starta NN2 (Högsta klassen i nötvallning).

Tidigt tidigt for jag och Anna och hämtade upp Camilla och sen vidare mot Dingle!

Buck gick riktigt fint och löd som bara den :-) 
Det var en tanke krävande tävling både för mig och Buck.
Efter vår start tog vi ledningen med 126 poäng och det visade sig räcka hela vägen till Vinst!!

Fick många fina kommentarer av domaren på protokollet... Tex. Att vi hade en Snygg! framdrivning, och i Fråndrivningen stod det Sällsynt rutinerat av förare och i Helhet - Fantastiskt ekipage :-)
Som officiell kommentar fick vi "Suveränt skicklig nöthund. Förd utöver de vanliga!"


Dagen efter var det dags igen, denna dagen vet jag inte vem som var segast av mig och Buck... men jag röstar på att det var jag!
Buck kämpade på bra, vi klarade oss igenom ett parti som vi har ruskigt svårt för - nämligen snett mot drag i crossen. Tyvärr var min hjärna i koktillstånd i värmen och JAG väljer fel djur i delningen, upptäcker dock mitt fel men många ONÖDIGA poäng bort...
Annars gick vi runt, om en precis med en överhettad Buck som alltid gör sitt bästa även om orken i honom tar slut.
109 poäng skrapade vi ihop och placering har jag ingen aning om, vi åkte hemåt snart efter Camilla hade gått. I helhets kommentar fick vi Snygg nötvallning. 
Som officiell kommentar fick vi denna dagen "Bra kämpat. Trött mot slutet"


Jag vill även passa på att GRATTA 
Camilla och Busy Border Kira till vinsten i NN1 på söndagen :-)

1 kommentar:

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Inga dåliga ord ni fick första dagen, STORT GRATTIS!