söndag 18 november 2012

TÄVLAT AGILITY

Igår var det dags för årets sista tävling!
En agilityklass 1 och en hoppklass 1 på hemmaklubben. Första gången i ridhus för min lille Zork :-)

Men det spelade visst ingen roll för honom, han gick bättre än vad jag räknat med. Jag är så förbaskat dålig på att få tränat agility så jag skäms.. får bli ändring på det tills nästa år!

Iallafall efter lååång väntan var det äntligen dags för oss att äntra agilityklass 1 banan. Zork gjorde en fin runda, vi säkrade som vanligt kontaktfälten vilket tar en del tid, men kom i mål på 0 fel och fick vår andra uppflyttnings pinne i den klassen :-)

Efter yttligare väldigt lång väntan var det dags för hoppklass 1, här gick han in fel i slalom sen så körde jag bara på honom vilket resulterade i disk.

Nu är det officiellt vinteruppehåll :-)

Inga kommentarer: