onsdag 18 maj 2011

TRÄNAT OCH GRATTIS :-D

Idag fick jag ÄNTLIGEN tummen ur och började träna Buy igen...
Jag har haft många strängar på min lyra den senaste tiden och hundarnas (läs: Buys) träning har fallit för tidspressen och varit likamed noll.
Busy går på jobbet varje dag, Buck tränas inte alls och Zork är ju bara en liten valpis och hänger med lite här och där - Bland annat spyr ner Åsas bil ;-p
och Melvin är min lilla katt för tillfället, alltså ligger i sängen och knorrar den mesta tiden.

Idag har jag haft nötkurs för ett gäng, vilket betydde att Buy fick sig en genomkörare - En bra sådan!
Kan inte säga att jag tränat särskillt mycket inför nötcupen i helgen, men jag litar på att hon ska köra på rutin och att det ska gå bra det med.



Sen har det också blivit lydnadsträning för hennes del, Elitdebuten närmar sig med stormsteg!
På förmiddagen blev det ett kortispass med Gå-runt-rutan, Fjärr, Inkallning och hopp apport.
Och nu på eftermiddagen var vi hos Åsa och tränade en sväng med henne också, dock körde vi bara rutan och dirigerings-apportering då jag trodde min lilla Buy skulle vara trött.. men det verkade hon inte vara ;-)



Ikväll kommer "mina" små gulliga valpar efter Busy-Brorsan och Bita-Frodo på valpkurs, kan tänka mig att dom vuxit rätt mycket sedan jag såg dom sist!


Sist men inte minst!
Så har Katarina och Busyborder FAJT (Busy-Brorsan kull1) debuterat i Lydnadsklass 1
Och gjorde det med BRAVUR!
1:a PRIS och KLASSVINST - SUUUPER GRATTIS!!

Inga kommentarer: