måndag 9 maj 2011

VÅRTRÄFF OCH NYA KUSER PÅ GÅNG

I lördags hade vi vårträff i Västsvenska vallhundsklubben.
Vi hade sånt otroligt fint väder, många medlemmar - gamla som nya - var på plats, härlig stämning, tävlings quis och dagen blev mycket lyckad... Trotts att jag, Anna och Ibbe INTE vann tävlingen *hehe*

Under de senaste dagarna har jag också fått mig en ny inneboende, eller några rättare sagt ;-p
Det är Anna och hennes två hundar Sture och Rut som flyttat hit på en obestämd tid medans hon väntar på att sitt nya boende ska bli klart. Så jag har numera träningshjälp mååånga timmar på dygnet om jag så vill :-) Problemet är väl bara att få tiden att räcka till *haha*

Idag har jag planerat in mina kurser ÄNTLIGEN, kommer att ligga relativt lågt med dom under detta året då jag gärna vill hinna med att träna mina egna hundar detta året ;-) Så inga privatkurser förutom för mina egen uppfödda kommer att vara tillgängliga som det ser ut nu.
Denna veckan startas en kurs upp för ett gäng nötbönder, nästa vecka startas en valpkurs upp för mina två senaste kullar och nästa vecka startas även en vallhundskurs upp för ett gäng som var här på mina fria onsdags träningar förra året.

Ska bli rikitgt kul att komma igång igen, känner mig taggad att få träffa både nya och gamla ansiken och hundar!

1 kommentar:

Anette & Nikita sa...

Vi ser fram emot att komma på kurs igen! Som vi har längtat :)