måndag 26 september 2011

TILLBAKA IGEN!

Ja, här händer det inte mycket!
Jag har fått upp min nya hemsida, lik den andra fast byggd med min nya Mac..

Annars är det rätt lugnt på hundfronten, tävlingsåret är över för mig.. förutom något KM kvar med Buck.
Om två veckor har jag även hand om ett Får VP på Öströö och veckan efter det åker jag för att bli vallhundsinstruktör, så än är det inte heeelt lugnt för mig!

Zork tränas i vallning och har även fått börja känna på agilityhindren, tror han kan bli en riktigt bra agilityhund om jag orkar fortsätta med hans träning. Bra fart och drag till hinder med ett jävlar anamma - me like!

Han är en jäkligt duktig vallhund, och kan förhoppningsvis bli jäkligt bra om jag bara har is i magen och kan skynda långsamt.. han är ju trots allt fortfarande väldigt ung!



Men jag ÄLSKAR hans stil!!

Melvin har efter långa funderingar och velande fått testa på att bo borta, han är just nu sen i fredags hos en jätte bra familj på alla sätt här i närheten och trivs vad jag har hört som fisken i vattnet. Jag håller alla tummar och tår på att dom vill behålla honom så att han får vara den underbara hund som han faktiskt är!

Anledningen till att jag testar att lämna bort honom är för hans egen del. Han får alldeles för lite uppmärksamhet här hemma då året inte erbjudit honom någon träning alls, jag har helt enkelt inte hunnit med honom iochmed alla vallhundstävlingar, kurser och de andra hundarna. Vilket har gjort att den stackars hunden har fått gå hemma utan att göra något, vilket har resulterat i sina egna fix ideér och påhopp på mina andra hundar. Det är världens underbaraste personlighet och det är synd att inte det tas på allvar!
Jag hade gärna haft honom kvar, men måste inse mina egna brister...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!!!! Att inse sina brister och sätta hunden före sitt eget ego är den största styrka man kan besitta! Håller tummarna för Er, och att det går bra för Melvin i den nya familjen. Vet hur svårt det är!!!! Stor kramis Marcela