måndag 2 juli 2012

HELGENS NN2 TÄVLINGAR

I helgen har vi varit nere i Kristianstad för nöttävlingar!

Från flera veckors regn och rusk fick vi två dagar i strålande solsken :-) Perfekt!

På lördagen bröt jag och Buck, fick ingen ordning på flocken överhuvudtaget, konstigt nog användes inte denna flocken igen på hela helgen...

Camilla gjorde ett riktigt fint jobb med Busyborder Kira och tog en 4:e placering!! Super Grattis :-)

På söndagen hade min väntade förskylning hunnit ifatt mig (Joel har legat sjuk i typ 2 veckor innan) å när jag vaknade upp på morgonen hade min röst försvunnit!! Tuuur tänkte jag att Buck kan visselsignaler........
Buck gick iallafall riktigt bra denna dagen och löd minsta lilla vink, trotts att han såg lite konstigt på mig när jag kraxade ut kommandon vid närarbetena! Vi kom i hamn med 116 poäng och slutade till slut på en 5:e placering av 20 startande.


Hela förra veckan hade Buck en tik här för parning, hon lämnades tillbaka i helgen och nu är det bara att hålla tummarna för att det blir valpar!

På torsdag är det dax för tävling igen, då ska Buy igång för året :-)
Däremot vettefasiken hur det ska gå med min röst, jag har varit lite slö och inte kört Buy på visselsignaler...
Så nu har jag 3 dagar på mig att försöka vissla in henne ifall att rösten tänker svika mig hela veckan!
Stackars Hund....

Inga kommentarer: