lördag 18 augusti 2012

ZORKS DEBUT PÅ AGILITYPLAN

Idag har jag och Zork debuterat i agility :-)

Först ut var mätning av hunden så det var i tid man fick befinna sig på plats!
Första klass för min och Zorks del var Agilityklass 1.. 
En krånglig klass 1 om man jämför när jag tävlade den klassen senast (3 år sedan lite drygt med Melvin).

Men Zork gjorde ett fint jobb, väldigt lyhörd och lite lagom fart! Jag hade redan från första början då jag började träna Zork bestämt mig för att ta tid på kontaktfälten i klass 1 för att få säkrade fällt - och det gjorde jag :-)

Vi satte första nollan i första loppet :-D
Trots lugn körning räckte tiden till en pinne och en 9:e plats av 70 startande!!!!


Andra klassen var hoppklass 1, men jäklar vilken bana alltså! Fruktansvärd!
Det som den banan innehöll passa enligt mig i klass 2, inte i en etta... Tråkigt när det är så men men..

Vi diskade oss redan på 4e hindret då jag drar iväg han lite för snabbt vid ett hopp.
Men det är tränat på nu när jag kom hem ;-P


Inga kommentarer: