söndag 20 oktober 2013

TÄVLAT NN1

I torsdags och fredags var jag och Anna iväg för att debutera 
med Zork och Rut på nöttävlingarna i Småland.

NN1 började på torsdagen och jag och Zork hade startnummer 1.
Han gick riktigt riktigt fint! Det började med fålla ut, drivning genom en grind sen fråndrivning genom en annan grind och ställdes ut inför hämtet. Zork gjorde en super fin utgång MEEEEN när jag precis lagt honom klockan tolv så var det en kviga som bestämde sig för att skena iväg från gruppen med svansen i vädret. Gjorde några tappra försök att få in henne med hon var väldigt bestämd i sin åsikt, de andra djuren stod kvar och betade.. Blöö!
Så kul var det, bara att säg tack o hej..

Anna och Busy border Rut startade sist, Annas första nöttävling någonsin!
Och det gick fiiint! En 3:e placering räckte det till, Super nice!!



Zork på banan


På fredagen gick NN1 efter NN2 - lite sovmorgon är aldrig fel ;-P

Zork sprang bort sig på utgången så jag fick vissla in honom, onödiga poäng bort...
Sen gick det väl som det gick, ingen av hundarna på HELA NN1 tog några vänsterkommandon på framdrivningen.. väldigt konstigt.. men Zork tog dom iallafall tillräckligt för att få hem djuren. 
Anna och Rut tappade tyvärr som de flesta andra djuren i framdrivningen.

Men det visade sig att mitt och Zorks rejs skulle räcka till en VINST :-)

Bra avslut på detta året då detta var sista valltävlingen för iår!

Inga kommentarer: