tisdag 6 juli 2010

TÄVLAT NN1 MED BUY

I går och idag har det varit NN1 tävlingar i Horda, Småland.
Buy var den hund som skulle tävla, eftersom Buck redan är färdigkvalad till nötcupen så var det ingen idé att starta honom tänkte jag.

Första dagen gick Buy bra, hon fick 1:a pris och 110 poäng. Slutade som 2:a totalt av 20 hundar men efter en NN2 hund vilket innebär 10 fina poäng till nötcupen för henne =D
Domarens komentar denna dagen blev: Lovande unghund, Väl förd.

Idag var det dags för andra tävlingen. Jag tycker hon gick mycket bättre idag, fin attityd och vi var lixom säkra och avslappnade båda två. Dock blev det en missbedömning från mig som drog ner betyget. Idag var djuren lite trögare än igår, vilket inte är något problem för Buy. Hon var den som tog runt djuren på banan effektivast av alla på endast 4 minuter. Poängen blev 103 och jag är nöjd över min lilla Buy =D

Denna dagens komentar blev: Inte helt efter linjerna, men helt effektivt.

2 kommentarer:

Nina Jilla Viska sa...

grattis till dom fina resultaten. men ska ni inte komma upp å tävla nå ? ;) vi har juh värsta långveckan med 7tävlingar på 9dagar i slutet av juli början augusti ;) ;)

Jennie och Exxa sa...

Grattis!! Wow säger jag bara! :)