torsdag 29 juli 2010

AGILITYTÄVLAT

Igår kväll for jag, Busy & Melvin ner till Oxie för att tävla agility, Isabell och Pim var med som sällskap!

Det var bara klass 2 & 3 för small och large igår så det blev full rulle för mig.
Första starten var agilityklass 2 med Busy, samtidigt som det var hoppklass 2 med Melvin. Och med två banor i huvudet tycker jag det gick fantastiskt bra!

Bristen på inspiration för agility nu för tiden så är jag mycket mer än nöjd med mina båda hundar som gjorde alla sina lopp kanon bra trotts utebliven träning. Men vad är väl bättre förberedelser än att jobba i ladugården eller para en tik? *haha*

Busy gick riktigt bra igår, lugn och fokuserad!
I första klassen AG2 så slog hon till med en stabil 0:a med fina kontaktfält och bra vägar till hinder. En 2:a placering av 16 starter, slagen med endast några få hundradelar... sen låg 3:an typ 10 sekunder efter.
Äntligen en pinne till i den klassen! Så jäkla kul!

Melvin gick sen in och gjorde ett riktigt bra lopp i Hopp2, tyvärr drog jag han lite för mycket in i slalom och han missade första porten. Sen blev det en miss efter det och Disk för honom.

Sista klassen var Hopp3 med Busy.
Hon gick återigen riktigt bra, dock blev det ett missförstånd mellan oss och hon sprang in i en tunnel som hon inte skulle, men det tar jag på mig helt då jag började vela. Men hon rev inte ett ända hinder under hela tävlingen *weehoo*


Bästaste bästa Busy!

3 kommentarer:

Kia sa...

Det är så skönt när man äntligen får agilitypinnar. Kan tänka mig att denna var extra efterlängtad. Grattis!

Anna sa...

Så duktiga ni är!

UlricaA sa...

Härligt jobbat morsan! Men du vi åker ju den 18e september så vi kan inte vara med :O(