lördag 3 juli 2010

TOTAL KAOS OCH MITT I DETTA TÄVLAT IK1

Ja usch för torsdagen den 1 juli..
Denna dagen skulle jag och Buck till Dingle och tävla IK1.

Min bil lämnades in på lagning redan på onsdagskvällen för att jag skulle jobba morgon på torsdagen. Bilen skulle vara färdig innan 14.00 då jag skulle möta upp Camilla i Kungsbacka vid 14.30. Kanon bra!

Framåt middag får jag reda på att bilen inte alls hinner bli färdig tills dess... Den smarta idén kom att ta tåget upp till Kungsbacka där Camilla sen skulle köra resten av biten.

När vi väl satt i bilen in till stationen ringer reparatören och säger att bilen är färdig *weeehooo* Ändrade planer och jag ska ta bilen upp till kungsbacka som planerat.. dock en halvtimma senare..

När jag hade kört en bit så ringer dom igen, en skruv hade glömts av - bara att åka tillbaka. (Nu var klockan 15). Iväg kom jag igen... halv 4 var jag framme och vi kom på den smarta idén att parkera närmare motorvägen så att det skulle gå snabbt på en parkering vid ett shopping centra. Iväg for vi sen mot Dingle.. Stressad och illamående vid detta laget. Tävlingen började kl. 17... som tur var slapp jag köra själv.. det hade nog blivit katastrof. I Göteborg fastnar vi i köööööööööö......



Men fram kom vi och inte i så tokig tid ändå, hade som tur var ett sent startnummer.

Väl på tävlingen är det inte många som får till något hämt - fåren är svåra att ställas ut och drar iväg så fort hunden stuckit från föraren typ. KUL!



Buck krånglar lite i utgången och ser inte fåren, men mina komandon tar han bra och hittar dom. Dock blev det samma för mig som för de flesta andra att upptaget blev ungefär hemma vid pinnen...

Alla poäng borta där typ! Men sen går allt kalas fint och full pott på allt, jäkla hämt..... 74 poäng blev det och då med 26 i hämtet. De flesta låg mellan 20 och 30 i hämtet, lagom roligt.




Men roligt var det efteråt då domaren på genomgången säger att det var en av alla deltagarna som utmärkte sig och hade ett himlans självförtroende... Döm av min förvåning när han pekade på mig. *haha*


Sen farde vi hemmåt igen till hemmets lugna vrå, äntligen efter en stressad och kaotisk dag...
Tji fick jag!!
När vi vid 23 tiden kom till Kungsbacka var bilen INLÅST på parkeringen!!!! Inte en chans att få ut den heller. Jaha det vara bara att inse fakta att jag och Buckis fick stanna kvar hos snälla Camilla under natten för att vänta att det låstes upp igen dagen efter.....

Vilken toppen dag va ;p


Tack Camilla för de fina bilderna du tog :D

Inga kommentarer: