torsdag 29 december 2011

LOTUSHALLEN TRÄNING

Idag har jag gjort säsongs debut i Lotushallen, känns inte riktigt som det är nödvändigt ännu med det vädret vi har.. Men OOOOHHH vad gött det var att träna inomhus i VÄRME!

Det var första gången någonsin Zork var där, han tyckte det var spännande. Det vi var där för var för att träna agility för Susanne på Hannedahls Hundservice.
Idag låg fokuset på innersvängar och slalom... Herrejisses säger jag bara, det var lääänge sen jag gjorde innersvängar (senast med Melvin för 2 år sedan) och jag var ungefär lika kass på det nu som första gången. Det blir att träna på!
Slalomen gick mycket bra idag, körde 8 pinnar med bågar från diverse håll och från/till tunnel.. Denna gången kunde jag tillochmed springa med och skynda på. När vi var klara och plockat bort bågarna springer han dit och gör slalomet HELT själv - utan bågar!! Guuuuud säger jag bara <3

Vi avslutade allt med en rak bana som han tyckte var platt-lätt och gasade på rätt bra!
Duktig Hund!


FÖRRESTEN! Busy har börjat tjockna nu, så visst ska där väl finnas små bäbisar i hennes mage :-)
Och äääääntligen har hon börjat äta igen efter må-illa-perioden.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Måste vara skönt att "må illa perioden" är över för Busy, och att det är små bebisar där inne:) <3 .

Camilla Svenäng sa...

Lyllos alla som har Busy-valpar. Bästa hundarna i världen!

:-) Kul med träning!

p.s Java undrar ifall det blir vallningskurs i vinter/vår!