måndag 2 januari 2012

2011 eller 2012

Så var det det där med att summera året 2011...
Är det så kul egentligen att blicka bakåt? 
Jag är mer inställd på 2012 - Ett helt nytt oskrivet tävlingsår! Vad kan vara roligare?

Det finns dock en del från 2011 som jag vill komma ihåg bla. att jag tog steget upp i högsta klassen i nötvallning på heltid. Buck och Buy kvalade sig färdiga för SM redan efter 4 tävlingar där de 3 bästa resultaten räknas i rankingen. På sista tävlingen innan SM tog även Buck sitt första Cert genom att vinna NN2 som varit så rysligt nära flera gånger.

Men mest har året varit omringat av skador, krämpor och allmänt träningsdödande faktorer som rört mina älskade tävlingshundar... Buck hoppas jag håller 2012 ut, han börjar ju (även om jag absolut inte vill!) komma till åren och har slitit hårt under sin livstid och Buy börjar komma tillbaka till sitt vanliga jag efter en höst kantad med ömma muskler som den "elitidrottare" hon är, som tur var träffade jag världens bästa veterinär som fort konstaterade problemet och hjälpte oss ur det så fort så jag knappt hann med själv. Nu är det "bara" hjärnminnet vi ska komma över också...

Busy som i sina snart 10 år aldrig har varit skadad har under nästan hela 2011 fått vara arbetshund, nu är hon mamma ledig och vi väntar på små valpisar.



Men som sagt 2012... Det året kommer innehålla mycket!
Jag önskar mina hundar får hålla sig friska!
Zork ska igång på allvar.
Nya nöttävlingar ihop med Camilla!
Buck ska ut på en IK2 start (är illa tvungen då jag fick det i julklapp av Anna :-P)
Jag ska flytta...

2 kommentarer:

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

God Fortsättninga och hoppas du får ett underbart 2012 :-)

PShundar sa...

fina hundar :)