tisdag 10 januari 2012

TIDEN GÅR FORT

Undrans tro hur snabbt det här året kommer att gå egentligen! 
Redan nu ligger jag efter och tror fortfarande att det var nyår denna helgen som gick...

Mitt nya hundrum hos Joel börjar bli klart, det blir riktigt fint med dubbel hundgård ute och dubbel inredning inne. Nymålat och fint överallt :-)
Nästa projekt blir kontoret inomhus och påbörja mitt framtida fårhus! Skönt att få gjort så mycket som möjligt innan jag och mina hundar flyttar dit, MEN först ska vi ju ha valpar här hemma :-)

Busy har ca 2 veckor kvar, är inte så tjock så det blir nog inte så många, som misstänkt, men Busy själv tycker att hon har all rätt i världen att vara jordens mittpunkt, ligga i en divan och äta vindruvor om hon bara hade varit en romisk stortjutare osv....
Ska bli SÅÅÅ kul med valpar igen, längtar efter de tillkommande varje dag :-)

Buy vettekatten vad hon håller på med, som det ser ut nu så VILL hon missa hela tävlingssäsongen 2012.. För vad som än händer så ska hon paras detta löpet som kommer!


På lördag ska jag och Zork gå en dagkurs i vallning, ska bli skoj och nyttigt att få en spark i baken.. om det nu inte blir en jädans massa snö vill säga!
Zork går från klarhet till klarhet i agilityn, har inte blivit jätte mycket tränat i just agility de senaste dagarna men idag slog han på stort och visade att han visst kan kontaktfälts beteéndet tillochmed med mig i rörelse *wehoo*
Det har däremot blivit mer lydnadsträning, ett litet pass om dagen är bra för magen ;-P
Det är mest Zork som får sig lite snabbträning men även Buy har fått något pass, hon har långt kvar tillbaka dit hon en gång var.. när man dessutom börjar pilla i allt det dåliga så det blir ännu dåligare så tar det lite tid ;-)


Igår kom Camilla och Eva-Britt hit och vallade en sväng med mig.
Zork och Månster fick sig varsitt pass och Zork visade sig från sin bättre sida. Månster slog till med att vara fokuserad på uppgiften.. iallafall så länge en unghundshjärna klarar av det, Han imponerade stort på mig.
Även Eva-Britt och hennes BusyBorder Moa slog till och vallade kanon fint alldeles ensamma på det stora fältet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, det är alltid lika roligt att läsa Dina rader:-)))
Wow, vad driftig Du är, imponerad!!!
Hmmmmm Månsters unghundshjärna vet jag allt om;-)
Saknar min lilla prins något vansinnigt, skoj att höra att han har kul!!!!
Jättekramis Marcela

Sandra sa...

Oj vad mycket du har på gång...:) det är nog därför tiden går så fort.
Hoppas det blir minst 3 valpar iaf. ;)
Spännande med flytt också.