onsdag 7 april 2010

HÄRLIGA HÄRLIGA VÅR

Vackert väder och träningslusten på högvarv!

Har varit ledig idag på förmiddagen och har nu 4 hundar som går att träna (dvs. ingen skadad och ingen SNÖ!!)
Buy skulle få ledigt från vallträningen idag efter 9 timmars arbete med nötkreaturen igår, men ta fram och tillbaka fåren till träningshagen fick hon göra åt Buck ändå.
Buck är rätt het efter sitt träningsuppehåll pga. ryggen men jag tycker ändå man har ett litet finger med i spelet *haha* Det var iallafall en GLAD hund efter träningspasset, enligt honom var det julafton att ÄNTLIGEN få göra nått "vettigt" igen...

Sen blev det årsdebut för Melvin och Busy här hemma på agilitybanan. Slalomingångar stod på schemat, och dra på trissor vad Melvin gick!! Den ända ingången han hade lite problem med var från kl. 3 där han skulle runda första pinnen - han rundade men missade första porten, efter två missar satt den som ett smäck! Inte så dåligt efter att bara ha kört 2 träningstävlingar på de senaste 3 månaderna!
Busy min lilla stjärna satte allt, skulle igentligen tagit ett steg längre i träningen men efter hennes behandling igår så tog vi det lite lugnt idag.. Sen är det väl inte helt fel att gå igenom grunderna med henne heller för den delen!


Ikväll efter jobbet blir det förhoppningsvis lydnadsträning för mig och Buy ihop med Åsa som ska tävla i helgen! Har inte tränat lydnad nu på två veckor så det ska bli så fantastiskt kuuul!!


Har även fått anmält till en IK1 tävling nu med Buck, efter alla dessa inställda tävlingar så ska jag fasiken ut! Det blir i Skåne den 25 april... rätt gott att se vart man ligger efter denna helsekes vinter och skada, kan tänka mig att det kommer bli rätt hett om öronen...

Guuud vad tränings och tävlingsugen man blir i sånt här härligt väder!
Det börjar bli fullt igen i min kalender...

Inga kommentarer: