tisdag 6 april 2010

LONG TIME..

Hujedamej vad helgen har flögit förbi!

I lördags for jag med Chrille och Camilla upp till Dingle där de skulle göra årsdebut på IK1 banan, både Busy border Fajta & Kira skulle tävla... själv fick jag ta med en maskot hund i form av Buy då Buckis inte får tävla ännu =(

Blev mäkta impad av Chrille och Fajta som gjorde ett så himla bra race.. den dagen de börjar träna så blir dom farliga på tävling! Dom tränade här i tordags kväll, och ja det är väl det dom har tränat detta året allt som allt, 71 poäng drog dom ihop, mycket fint jobbat!!
Härlig dag med vackert väder och tillochmed lite solbränd blev jag i ansiktet!

Sen spenderades resterande delar av helgen ute ihop med kompisar. Igår var det tillbaka till jobbet och på kvällen kom Chrille och Åsa hit och vallade en sväng med Fajta och Bita. Buck fick valla liiite för första gången på två veckor, ja ryggen var okej.. frågan är bara vad som har hänt med öronen han hade förut?


Idag efter att jag och Buy varit och jobbat så drog jag med resterande flock till Kungsbacka och Hundpoolarn för simning med Melvin, Massage för Busy och sista laser behandlingen för Buck. Numera är Buck HELT friskförklarad och får börja träna lite smått igen på fåren *WEEEHOOO*

Jag har också fått mejl från Optigen att blodproven från Melvin och Buck har kommit fram.. så nu är det bara att invänta svaren på DNA testerna också! *spännande*


På lördag sätter min valpkurs igång, ska bli så himla kuuul att få träffa några av valparna igen, känns som 100 år sedan minst!!

Inga kommentarer: