måndag 26 april 2010

TÄVLAT HELA HELGEN!

I helgen har det varit full rulle!

I lördags var det dags att tävla med Melvin i agility, klockan 05.00 for vi hemifrån *guuuuuuuuuuud vilken tid!!*
Började med Agilityklass 1, startade tidigt som nummer 10 av 79 ekipage. Melvin satte en säker och fin 0:a, han kändes "trög" men inget som faktiskt syns på filmen. Men men ingen av mina hanar är särskillt pigga i hjärnan just nu när både Busy och Buy löper och stod båda lagom tills nu i helgen.
Melvins tid räckte länge, tills typ nr. 60 kom in och slog oss :/ Men men en 2:a placering blev det och andra pinnen i agilityklass 1, GÖTT!!

Här kommer film från loppet:


I hoppklass 2 förvirrade jag bort mig och en Disk blev det där.. Men man får väl nöja sig med ett resultat per dag ;)


På kvällen drog tjejligan iväg på galej för att fira lite!


Dagen efter var det dags för IK1 med Buck i Brösarp... fattar ni hur LÅNGT det är dit? Herrejisses...
Första starten i år, ja vad ska man säga.
Det sägs att hundträning är svart eller vitt, men visst finns det en gråskala i allt!

Buck lyssnade inte ett skit! Gjorde ett riktigt kass hämt, körde själv (utan att lyssna ett dugg på mig) fåren genom framdrivnings grinden med mig gastande på min sida... Men men fick sen ett litet uns ordning på honom, eller rättare sagt han löd emellanåt lite grann. Jag fick räddat våra linjer så gott det gick med en hund som for i 190 hela tiden. Var inte alls nöjd efter racet... MEN TJI FICK JAG!

Fåren på tävlingen var väldigt signalkänsliga och det gjorde visst det svårt.. jag tycker inte alls att fåren var något problem, hade hunden bara gjort som jag velat så...

Men men när jag sen gick för att kolla poängen visade det sig att jag låg på en andra plats med 72 poäng (jag startade som nr. 14). Ett fint plåster på såret och det kanske inte var så jäkla illa som jag fått för mig ändå!

Poängen räckte ända fram till en 3:e placering!! Inte så illa pinkat ändå för att vara årsdebut med en hund som varit skadad under senvintern. Jag blev nöjd med vårt race under dagen :D Även om jag vet att vi kan mycket bättre...


En bra tävlingshelg helt enkelt!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Grattis världens bästa Melle Pelle...härligt med en pinne...Även grattis till Bucken för 3 Plac..Nästa gång kanske han lyssnar ; )

Lina o Isa sa...

Grattis, vad duktiga ni är!

UlricaA sa...

Gött!!! GRATTIS!!!