tisdag 26 oktober 2010

HÄR SKA DET BLI VALPAR

Japp, Busy har nu blivit parad med Svarthalls Brorsan...
(Här körs en favorit i repris! Samma kombination som förra kullen)
I söndags blev första parningen - helt i tiden om man lyssnar på de ylande herrarna på gården!
Hon ska även paras en gång till idag.
Så förhoppningsvis blir det valpar runt mellandagarna i vinter =D



Så nu är det dags för er där ute som är intresserade av valp, antagligen blir detta Busys sista kull (men Buy finns ju kvar!). Det är ju rätt svårt att spekulera hur många valpar det finns kvar att tinga eftersom man inte vet hur många det blir och fördelning mellan hanar och tikar men ändå är det viktigt att vara i tid med sin intresse anmälan så jag vet om att ni finns!

8 kommentarer:

Camilla sa...

Va roligt med fler Busyvalpar, de kommer att bli så fina!

Malin Nilsson sa...

Härligt =0) Jag ser fram mot att se resultatet, Hoppas hoppas

Camilla Svenäng sa...

Anmäler intresse... fast det vet du redan!

Malin Nilsson sa...

Ja, det ha jag gjort för länge länge sedan =0)

bc owner sa...

Spännande!! =)
Hur är hundarna efter Brorsan och Busy´s syster?

Har börjat titta lite sakteliga efter ytterligare en hund. Den äldre av mina börjar ju bli lite till åren vare sig han vill eller inte.

Har sett dina hundar ute på tävlingar och gillar dem.

Mvh Jenny

busyborder sa...

Hej hej Jenny!
Pappa har haft den kombinationen (Zelda Brorsan) 3 gånger nu och jag (Busy Brorsan) 1 gång innan. Jag själv tycker att det är riktigt bra kombination, naturliga avstånd men ändå med tryck och god djurkänsla. Anledningen till att jag gör samma kombination själv är för att jag bara MÅSTE ha en sån... och då är man väl rätt nöjd ;-) *haha*

bc owner sa...

Ja, anser man det som uppfödare så borde man vara nöjd. hahaha

Jag får väl kolla lite på avkommorna som redan finns. Mycket kan man ju se på dem om vad som komma blir. Kanske har jag redan sett några ute på tävling.?.?

Jag fortsätter följa din blogg.
Mvh Jenny

Anonym sa...

Hej, hur går det?????? Att jag är intresserad, DET vet Du.
Hoppas allt är väl, kramis Marcela