söndag 10 oktober 2010

HELGENS IK1 OCH VP TÄVLINGAR PÅ ÖSTRÖÖ

I helgen har vi varit på tävlingar på Öströö fårfarm.
Superfint väder + superfint område, kan det bli bättre?

Jaaaaaa, det kan alltid bli bättre ;)


Helgens skörd av medaljer


Helgens skörd av priser + en 15 kilo fodersäck.


Jag tar det från början...

LÖRDAG:2 hundar till start hade jag i IK1, Buck och Buy.

Buck först ut, kanon hämt, missade en grind *grrrr på mig* annars fint jobbat av honom!

Buy sen, var lite loj och hade tappat bort högerflanken. Men annars fint jobbat av en hund som inte kan delning.

Buck slutade som 2:a och Buy 3:a!

Sen var det dags för VP, där jag skulle starta med Busyborder Bita.

Bita gör en rikigt bra runda och kan nu titulera sig som GODKÄND VALLHUND!

STORT GRATTIS säger jag också till min kursare Karin med sin Chip som även dom klarade av VP:t med bravur!! Duktig kursare som gör som jag säger och inte som jag gör, hon slog mig med 3 poäng ;-p


SÖNDAG:
3 hundar hade jag till start i IK1 idag, Fajta, Buy och Buck.

Fajta var först ut, det var DIMMIGT!! Man såg inte fösningsgrindarna riktigt bra, men hon gjorde ett fantastiskt jobb trotts strul med tratten.

Sen Buy, mycket bättre med på noterna idag. En för bedrövlig tratt satte stopp för hennes 1:a pris med 4 poäng :/

Buck sist ut. Han fick en djävuls tacka med glos-ögon som bara stack. Het hund och het tacka = Rätt snabbt avklarat. Men är rätt nöjd med hans insatts ändå! Han lyder fint nu, nu är det bara min orutin som sätter stopp.

Fajta VANN klassen med ett 1:a pris, Buy kom 3:a och Buck precis utanför pallen med en 4:e placering.

Summa sumarum...
JAG ÄR JÄVLIGT NÖJD MED HELGEN OCH ALLT VAD DEN INNEHÖLL =D

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Med all rätt kan du sno Lotta på Bråkmakaregatans citat "Det är inte klokt vad jag är bra" och så kan du faktiskt lägga på dagens citat "Och jag tror faktiskt att jag har rätt"

STORT TACK för att du tar så väl hand om mina prinsessor i fårhagen!!!

UlricaA sa...

Du ska vara helnöjd med det, sträck på dig! Kanonresultat, och jo jag håller med Åsa, du har all rätt i världen att tycka att du är bra!
Stora grattiskramar från oss!