söndag 31 januari 2010

BUSY HAR TRÄNINGSDEBUTERAT

Ikväll var det dags att sätta igång Busy igen på allvar efter valparna!
I år ska hon endast tävlas i agility (och jobba på jobbets mjölkkor) så nu jäklar ska här tränas på allvar.

Det var träningstävling i agility idag i ridhuset, Busy fick en rejäl start på träningen helt enkelt...

Det jag var mest intresserad av var att se hur hon låg till i sammarbetet med mig, förra året lade jag om vår grund vilket resulterade i att allt blev sämre till att sakta sakta komma tillbaka dit jag ville ha hennes huvud. Agilityträningen började forma sig till något bra i hennes och mitt lilla huvud som gjorde oss mer samspelta på det sätt som jag tycker om.

Och ja visst - Huvudet var precis där jag lade det i november månad, HÄRLIGT!

Det blev någon rivning, men det var inget jag ens såg med tanke på hennes övervikt.. hon vet trotts allt inte om att hon faktiskt är så bred när hon är van vid att inte vara det. Något hon även märkte i slalomen där hon hamnade fel flera gånger så det blev fel port, antagligen pga. hennes NOLL smidighet.


MEN jag är väldigt nöjd med hennes "debut" på träningen, nu är det bara att fortsätta där vi slutade ;P

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Så härligt!!! Äntligen får Busy vara med i "leken" igen. Kan tänka mig att hon var helt överlycklig och sen helt slut....