fredag 15 januari 2010

TUNNAN BUSY

Nu har Busy slutat vara mamma och återgått till vuxenlivet dvs. börjat JOBBA!

Upptäckte igår hur JÄKLA FET hon har blivit under valptiden.. Herregud hur gick detta till? Min lilla (?) slanka fina Busy, som aldrig i hela sitt liv har haft 2 cm fett på kroppen går nu runt här hemma som en gammal tjock (och hungrig!!) Gelé björn....

SÅ operation FTSD sattes igång här hemma - "Feta Tanter till Slanka Damer".
Ner med matmängd och upp med aktiviteten, vilken resulterade i att Busy min lilla ängel får ta varje arbetspass i lösdriften en tid framöver! Hon blev såklart övelycklig över att få jobba, men mindre lycklig över att inte få äta mer mat... "Jobbar man så hårt som hon gör så måste man faktiskt äta rejält!" -PYTTSAN!



Annars flyter livet på här hemma, Ami ska idag åka hem till sitt nya hem i Norge och nästa vecka åker Grym och Jacki till sina. Alla valpar som jag lämnat mår så bra hos sina nya familjer och är så omtyckta så! Så himla skönt att allt går bra!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Det är ett moderligt privilegium att bli lite tjock! ;o)
Nu är det bara fem dagar kvar till jag kommer!

Anna

Lina sa...

Jag tror att valparna (iaf den där med vitt på ena sidan näsan) är MER än omtyckta!
Isa är superhärlig!

UlricaA sa...

ja min höna är helt ljuvlig...skulle inte byta bort henne mot allt guld i världen...