måndag 11 januari 2010

TRÄNINGSTÄVLAT

Igår eftermiddag for Åsa och jag med våra små grus-korn till Oskarström för att träningstävla i lydnadsklass 2.

Buy gjorde en riktigt fin plats (första gången dold med andra hundar) så det kändes skönt!

Sen var det dags för själva programmet.
Hon var väldigt tryckt, som hon blir när hon inte känner sig säker. MEN hon jobbade ändå och gjorde alla moment - Ett STORT framsteg från förr.

Vi stötte på olika saker som behöver jobbas med. T ex. Mellan momenten, hon bryr sig alldeles för mycket om kommendören och vill gärna springa och hälsa på denna... Sen stötte vi på problem då det stod ett hopphinder på väg till rutan, inget jag har haft en tanke på att träna.. man glömmer fort ;)
Hon ville heller inte ta upp apporten ur de DÖ ÄCLIGA (enligt många som var där) underlaget som bestod av glassand och filtbitar... hur man ska träna på det underlaget vet jag inte riktigt.


En sak vi kom underfund med på träningstävlingen var iallafall att JAG måste ut och tävla!! Herregud.. ingen som hellst erfarenhet av att tävla själv har jag. Så nu ska jag ut och tävla massor av 2:or med Buy vare sig hon behöver det eller ej.. men JAG behöver det verkligen!

1 kommentar:

UlricaA sa...

det är ju helt klart bättre att harva i tvåan än att harva i trean....så tävla tävla tävla...det som är nyttigt är ju dessutom att ställa upp tävlingsmässigt på vilken plats som helst, en parkering, en gräsplan och köra igenom programmet. Vi gjorde det i somras och jag lovar när du väl står där är det nästan lika pirrigt som att stå på en brukshundklubb....nyttigt! Vi syns imorrn! Kram Ulrica