söndag 17 januari 2010

LÖRDAGEN

Igår var jag helledig från jobbet, vilket resulterade i en eftermiddag full med hundträning...

Jag och Buy styrde kosan hem till Åsa för lydnadsträning. Buy gick faktiskt riktigt bra, fick lite hjälp av Åsa med starterna där jag känner att jag tappar henne lite. Och sen fick hon så snällt vara ivägen på de mesta ställen för att få Buy mer fokuserad på mig och inte på den där kommendören som springer runt omkring på banan. Lite ändringar i fjärrträningen blev det också.. Men det var riktigt härligt att fått till ett pass lydnad igen, den här jäkla snön gör ju att man inte kan träna var och när man vill!!!! *grrr*


Efter träningen åkte vi vidare mot Frillesås/Åsa för att träffa lilla Moa och lämna lite foder till henne. Hon är så otroligt söt lilla tjejjan. Moa har snart varit i sitt nya hem en vecka och verkar trivas som fisken i vattnet, Härligt!!

När jag kom hem igen var det fortfarande ljust *woho* Så jag tog ut fåren på en större snö-åker för att träna hämt med Chip, Buck och Buy. Sen var det mööööörkt... blööööö.....

Nu ska jag gå ut och prata lite skit på pappas vallhundskurs, i eftermiddag är det jobb igen och förhoppningsvis går allt som det ska så jag kan hinna med Agilityträningen med Melvin ikväll, som jag inte har hunnit med de senaste 3 veckorna.............

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Vad säger du om Lush 25 januari?