fredag 7 maj 2010

PÅ TIDEN...

Tiden har visst gått alldeles för fort.. helt glömt bort min blogg!

Förra helgen drog Åsa upp till Kristinehamn för rankingtävling till landslaget i lydnad med Fajta, jag följde förstås med ;) Kan ju inte missa en sån chans, jag menar.. 4½ timmar i bil efter en 10 timmars lång arbetsdag på fest aftonen valborg? Såklart man vill förgylla sin kväll med Bästaste Åsa i en bil :D

Dom gjorde ett riktigt fint program och slutade som 7:a av alla dessa duktiga ekipage som var med, inte mindre än 18 1:a pris blev det om jag inte minns fel! :D
Så jag säger åter igen GRATTIS till bästaste Åsa och Fajta!!


Annars har veckan flötit på med kurser och träning av egna hundar. Agilityhindren har även de fått en upprustning efter vintern med ny färg, blev kanon fina tycker jag! Det blir att träna gärnet nu när agilitytävlingar närmar sig i slutet av nästa vecka med både Melvin och Busy =D


Ikväll var jag och Anna och vallade en sväng på nya kvigor. Buck är helt galen för tillfället - Hör inget och tänker inget och allt går i 340 km/h... Men Buy impade på mig stort efter vintern, ska bli kul att se hur hon sköter sig på tävlingarna jag anmält henne till, ska tillochmed anmäla henne till två till ;P


På söndag är det dags för valpkurs för mina små valpar (som inte är så små längre) och dom ska få träffa fåren för första gången! Det är alltid så jäkla kul att se första gången på får, dvs. tändningen :9

3 kommentarer:

UlricaA sa...

Vi kommer!!!!!

Åsa & Bråkstakarna sa...

Jag kan faktiskt inte heller tänka mig något bättre sätt att tillbringa en valborg!!

Tusen tack för sällskap och peppning och grattis!! Du är guld värd!!!!!

Åsa & Bråkstakarna sa...

och du.... för dom som int ehar riktigt koll på sveriges geografi (till skillnad mot oss menar jag) kanske vi ska förtydliga att det var 4½ timme ENKEL väg.....