söndag 30 maj 2010

EN SUCCÉ HELG

I helgen har vi vart iväg på nöttävlingar igen.

Lördagens NN1:a börjades med Buy som gjorde ett rikigt riktigt fint arbete, super snygg framdrivning (helt själv dessutom!) men det strulade lite i fålla in och fålla ut - men är otroligt nöjd med hennes arbete. Hon visade det fina tryck mot djuren som hon faktiskt har =D
107 poäng fick hon... 3 retliga poäng från 1:a pris...
Hennes kommentar från domaren löd: Väl genomfört & planerat arbete.

Allra sist var det dags för Buck. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt mer än att han gick kanoners, själv var jag rätt sleten i huvudet efter x antal timmar på tävlingsplatsen. Men men poängen blev 123 av 130 och då med en missad grind med något djur i fråndrivningen och ett djur vid sidan av fålla in. Det gick alltså rätt bra - resterande gick helt enkelt felfritt ;P Hans kommentar från domaren löd: Lysande!

Buy lyckades med den fina bedriften att VINNA NN1 och fick en guldmedalj med sig hem =D
Och Buck vann hela tävlingen!! (De hundar som någon gång startat NN2 får inga priser och Buck startade en förra året.) Så 2 vinster åkte jag hem med denna dagen *weehoo*




Andra dagen var idag, söndag.
Buy var först ut av mina hundar även idag och fick en riktigt surig kviga. Dels var framdrivningen sne, sen i första fråndrivningsbenet så stack kvigan i full kareta ifrån de andra och iväg - så jag skickade Buy som tog hand om denna och sen var hon lugn resterande runda, dock missades grinden med alla djur då de gick förbi medans hon var där borta. Sen gick resterande bra, hon hade lite små onödiga bett i drivningen som drog av onödigt mååånga poäng. Men jag är nöjd med hennes arbete med denna grupp som inte alls var enkel - särskillt inte för en ung hund!
Poängen blev 88 och kommentar från domaren löd: Väl förd.Hennes jobb inne på banan var värd guld för mig!


Näst sist gick Buck... Denna hund...
Han lyssnade inte ett skit på mig i framdrivningen, löd inte ett ända ligg på heeeela sträckan *morr*
Men annars var det en näst intill fel fri runda igen. Litet litet strul i fålla in.
Poängen för dagen blev 118 och ända första priset idag. Domarens kommentar löd: Fin runda!

Dagens tävling vanns av Buck!! Och Buy kom på en 4:e plats av NN1 hundarna.


Så helgen resulterade i 3 vinster och en 4e plats, inte så illa pinkat inte!
Buy fick även sina första kval poäng till nötcupen, bortpetad från toppplaceringen av Buck *hehe* Det är väl ett lyx problem som man kan ta... ;P

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

VÅGEN!!!!!

Fy fan vad vi är bra!!!

UlricaA sa...

Kan väl kanske oxå känna att det är ett lyxproblem du får leva med ;O) GRATTIS kramar från oss!!!!