måndag 13 januari 2014

BÄTTRE SAKER PÅ KORTARE TID

Då kom minusgraderna även hit!
Fy vad kallt det är, har aldrig förstått mig på folk som tycker om vintern… 

I alla fall,
Idag har jag haft en privatkursare här, ett mycket duktigt ekipage!

Innan dom kom så tränade jag igenom mina egna hundar.
Zork fick bara gå med djur, det är viktigt att ibland bara gå ut och gå utan en massa kommandon så hunden kommer ihåg att ta egna beslut. Sen gjorde vi en delning.. det är konstigt vad en hund kan glömma under vintern! Men men det tyder ju bara på att han inte kan momentet till 100%.

Zikkan fick träna cirkeln - höger och vänster med bra avstånd. Sen gjorde jag inte mer. MÅSTE komma ihåg att inte köra henne för länge. Eftersom hon behöver mycket tillbaka hållning av mig så får jag inte köra längre än vad jag klarar av att hålla huvudet… och humöret ;-)
Helt enkelt bättre saker under kortare tid!

Glad i mina hundar idag :-)

Hittade denna bilden på en mini Zork, snacka om ulv i fårakläder!

Inga kommentarer: