söndag 1 november 2009

GODKÄND OCH VINST i NN1

Idag har jag varit och tävlat nöt i Kivik, Ravlunda.

Buy var först ut på VP nöt, alldeles för ung egentligen, men kände för att testa henne innan vintern.
Tyvärr var jag själv dåligt förberedd, med en hund som varken har erfarenhet eller vänster - höger komandon. Men det gick bra ändå, med bla. full pott på utgången så nu kan Buy titulera sig GODKÄND VALLHUND!!

Nästa klass denna dagen var NN1, Bucks första iår. Djuren var rätt tröga och hunden fick verkligen jobba för att få fart på gruppen. Så jag som i vanliga fall får hålla tillbaka Buck fick idag låta honom jobba så mycket som han egentligen vill = väldigt nöjd hund. Och han gör ett väldigt fint jobb och är i hamn med 116 poäng och 1:a pris efter vår start. Detta visade sig räcka ända till en VINST!! Så jäkla gott!! Han är så jäkla go att jobba med min Buck, och extra kul är det förståss att det även funkar kanon på tävling! Vår allra första officiella vinst, den är speciell!!


Camilla tog lite bilder på hundarna som jag hoppas få sen.

En härlig dag slutade med tjejerna med pizza och tjöt.


Nu har jag bara en tävling kvar iår, lite tråkigt men ändå skönt att få gå in i en vintervila med goda resultat bakom oss! Något som får den hemska vintern att kännas lite varmare i hjärtat ;P
Så om två veckor är det dags för Melvin att avsluta året med en agilitytävling...

3 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Åter igen.... GRRRRRATTIS!!!!! Ni är så duktiga!

Anna sa...

Grattis, ni går från klarhet till klarhet!

Ulrica sa...

GRATTIS vilken härlig avslutning på hösten!