fredag 20 november 2009

VILKEN DAG

Idag har varit en helkul dag från början till slut (och dessutom INGET REGN!!)...

I förmiddags var jag och Chip ute på en "lära känna varann" walk och han tycker redan jag är en rätt så cool typ att hänga med. Sen blev det en runda hos fåren.. kunde inte hålla fingrarna borta längre! Och ja, han svarar bra på mig så det ska nog inte bli några jätte problem, nu är det bara lydnaden och komminikationen som ska bli lite bättre innan jag kan begära något av honom, fram tills dess har vi bara kul ihop!

Sen kom Åsa med sina underbara tjejer för att träna lydnad ihop med mig och Buy.. och även såklart titta på de små stjärnorna. Tror allt hon fastnade för någon ;) *hehe* hon har en förmåga att alltid hitta den speciella i kullen redan när de bara är några dagar.. ska bli kul och se om hon har rätt denna gången också =P

Sen tränade vi som sagt, det var så härligt för alla vovvarna gick riktigt bra idag... måste säga att Fajta gjorde ett stort intryck på dagens träning! Den hunden och den föraren kommer gå långt en vacker dag!!


Och hur går det med valparna då?
Jodå det går kanoners =D Nu är dom hela 3 dagar gamla (tiden går fooort!!)
Dom smaskar, äter och sover hela dagarna, riktiga små gosegrisar är dom också. Busy tar väl hand om sina barn och det är nog fasiken den lugnaste kullen jag vart med om. Inte många knyst kommer ifrån dom inte.. det måste ju tyda på att de är fruktansvärt nöjda med sina liv hittills ;)


Sen var det dags för jobb.. denna veckan har varit heeelt kaotisk! Men idag, sista dagen på veckan gick allt som smort.. riktigt skönt med ett bra slut på veckan!

3 kommentarer:

UlricaA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
UlricaA sa...

Jag hade skrivit ett inlägg om en begagnat butik som säljer ridutrustning söder om varberg och jag har letat som en galning och nu bara för att jag kom på att du kanske eller nån annan visste var den låg så hittade jag den :) lägger en länk till dig från min hemsida :)
Ha en jätteskön helg!

Åsa & Bråkstakarna sa...

Hördu du du! Vi har väl redan kommit ganska långt kan jag ju tycka!!

Klart jag har rätt om valpisen!! Jag har ju ALLTID rätt!!!

Blir du för uttråkad idag så kan vi ju alltid träna ett pass till!