tisdag 10 november 2009

TRÄNING I SPÖREGN

Dagen till ära hade jag gett mig f*n på att träna mina hundar, det har hela tiden kommit annat i mellan den senaste tiden, och idag SKULLE jag träna....

Vaknar SÅ KLART upp till ös regn utanför fönstret, men har man varit så slö innan så får man stå sitt kasst!

Melvin fick komma ut först för agilityträning, alla kontaktfält satt fint idag och han var helt galen i farten. Men får se hur det blir på lördag.. tävlingen är i ett ridhus, har man så korta ben som lilla melle-pelle så kan det vara jobbigt om underlaget är lite ojämt och dessutom pösigt. Men skam den som ger sig!


Sen blev det ett pass med lydnadsträning för Buy.
Började med fritt följ och lite smått med sakta marschen och stegförflyttningarna. Hon var på ett riktigt gott humör idag och då funkar allt så kanon fint!
Ett läggande u. gång blev det med innan vi gick på vår stora akilleshäl - Inkallningen!
Men se på tusan, jag vet inte om det var jag, hon eller träningssättet, för idag sprang hon så himla bra med fart och alltihopa! Gjorde kanske en 5 inkallningar med fokus på att hon överhuvud taget skulle starta, eftersom hon sprang så fint alla gångerna testade jag även på ett ställande. Och ja se på f*n hon sprang efter ställandet med!
Vi avslutade med lite fjärr, sitt från ligg.


Sen gick jag och alla vovvarna iväg till fåren.
Buy fick först valla av sig en snabbis på stora flocken. Sen var det Bucks tur på träningsfåren. Sen var jag så pissblöt att jag var tvungen att gå in i värmen!

Busy rultar runt här hemma, drygt en vecka kvar är det nu från första parningen.. det är så spännande!

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Åhhh vad spännande!!! Jag kommer ju på torsdag, så då passar det väldigt bra om bäbisarna har tittat ut!!

josse sa...

Tror nog det blir liiiiiite tajt tills på torsdag dock!