torsdag 10 december 2009

SLÄPP VALPARNA FRIA!!!

Igår, 3 veckor och 1 dag gamla, tyckte valparna att det var nog med att ligga i valplådan... Över kanten for ett gäng valpar. Så då var det väl dags att släppa dom "fria"!

Så nu kan de springa runt på en större plats och dessutom välja att kissa på antingen den korta vägen till tidningar eller den längre vägen till sågspån. De flesta av dem väljer faktiskt att gå ända bort till sågspånen, förutom de som är lite latare som knappt orkar sig utanför kanten (som nu bara är 1 cm hög) på lådan.

Det har verkligen hänt grejjer hos valparna bara på någon dag. Nu när man kommer ner till dem kommer de i allt vad benen bär och pratar för fullt... bråkandet ska man ju inte tala om.. JISSES! Det finns en hel hög med egna viljor där inne kan man lätt skriva upp!


Tyvärr blir det inga bilder från dagen... Min dator har gått och blivit sjuk, något virus var det visst (lånar mammas en snabbis). Så i helgen läggs den in på det lite billigare sjukhuset hos min bror och tar Melvin med sig för en helhelg i staden.


I kväll är det dags för medlemsmöte på brukshundklubben och efter det lydnadsträning med Åsa. Imorgon är det fredag och består av packning, jobb och som vanligt hundträning.

På lördag åker Åsa, Fajta och jag upp till Stockholm för HUND 2009.. Ska bli väldans kul med en helhelg hund igen! Åsa och Fajta ska tävla lydnad där uppe på söndagen, SÅ HÅLL NU ALLA TUMMAR I HELGEN BUSY BORDER-FANS!


Busy, Valparna, Buck, Buy och Chip stannar hemma på gården hos min bästaste kennelpappa!


..Jag hoppas vara tillbaka vid min dator på Måndag igen, men med min tur så lär jag ju få skrota datorn och köpa en ny...

3 kommentarer:

Anna sa...

Kul att höra att det är fart på valparna! Hälsa och önska Åsa och Fajta lycka till i helgen, håller tummarna!

UlricaA sa...

Håller tummen, ha en riktigt härlig helg!

Åsa & Bråkstakarna sa...

Måste du hela tiden hålla på att tjata öm hur söta valparna är just nu? Jag blir tokig!!!! Jag har ju som sagt bestämt mig för att inte ens åka och titta innan de är väck! Hur lätt blir det när du skriver sånt här???

Tur att du kommer hit för avresa, annars hade jag nog inte kunnat låta bli!

Jäklar vad kul vi ska ha det i helgen! 12 timmars bilresa kan ju göra vem som helst avundsjuk till att börja med!