måndag 14 december 2009

STOCKHOLM & LUCIA

I helgen har jag och Åsa varit ute o fart i landet igen.. denna gången gick färden mot Älvsjö och HUND09.

Måste ju säga att det var helmysig plats de fick tävla på, i stora finalringen, fullt med granar, pälsar, bockar, paket osv. Men dock tyckte tillochmed jag som icke tävlande att det var lite väl när de tillochmed lagt mattan som ett paket.. rött underlag med breda vita "snören" och en rosett. Till detta då även röda koner med vit tejp snurrat runt dem.. det var knappt att man som människa såg dem! Men trot eller ej, men de flesta hundarna klarade faktiskt svårigheterna riktigt fint.


Fajta tyckte de vita banden var riktigt läskiga, så hon tog hoppiskutt över dom så mycket det gick.. såg rätt roligt ut på inkallningen - det blev ett hoppligg.. hihi!


Men trotts detta så lyckades Åsa och Fajta placera sig som 3:a på den Internationella lydnadstävlingen med ett 1:a pris på deras andra inomhustävling!!
STOOOOOORT GRATTIS TJEJORNA!!!

Fick även införskaffat ett JÄTTE fint koppel till Buy, blev så glad när jag hittade henne ett riktigt koppel.. nu slipper hon ha kanin koppel mer ;) Jag är lite väl petig med det där med koppel...
Jag fick också en julklapp av Agria, sen fick det vara nog - MY DOG i januari!


Mot kvällningen var vi hemma i Varberg igen. Och när jag kommer till min bror och ska hämta Melvin så är han i full fart att fira Lucia.. han var så fin så fin!! Min brorsdotter Leia hade pyntat honom lite och Melle tyckte att han var såååååå fin, så fin att han inte tagit av det ännu...

Inga kommentarer: