tisdag 23 mars 2010

EN SKADAD HJÄLTE

Stackars stackars bästa Buck...



Idag fick jag åka akut till Slöinge Djursjukhus med min älskade Buck...

Jag och Anna vallade på förmiddagen, när det var Bucks tur kunde han inte springa utan hoppade jämnfota med bakbenen i travet. Kände igenom honom och han skrek när jag rörde honom på bakre halvan av kroppen. Han var lite seg igår på jobbet vilket inte alls är likt honom. Han såg även trött ut i blicken och orkade knappt ställa sig efter han legat eller suttit, hans vanliga hoppiskutt var som bortblåsta!!

Så jag tog det säkra före det osäkra och diskuterade lite med sponsorerna på Hund I Harmoni och sen åkte vi ner till djursjukhuset för en rejäl koll.

Buck visade att han hade väldigt ont i bakryggen men hade goda reflexer, alltså var det antagligen inget diskbrock iallafall! Han röntgades och ryggen samt höfterna så fina ut, alltså inget tyder på diskbrock och inga pålagringar i höfterna *skönt*. Antagligen har han fått en smäll på jobbet och har fruktansvärt ont i ryggen, han har fått medicin och strikta order om stillsamhet i en vecka!!!

Så det blir inga tävlingar för oss nästa helg i Dingle, men det viktigaste just nu är att min hjälte till hund blir bra igen!!! Så en vecka framöver kommer Buy och Busy få sköta jobbet, kul för dom men jag kommer sakna min bästa arbetspolare!


Nu håller vi alla tummarna för att det "bara" är ont i ryggen och inget allvarligare fel och att han kryar på sig så fort som möjligt!

6 kommentarer:

Ulrica sa...

Stackars Buck! Sänder en stor krya på dig kram till honom!!!!!!

Anonym sa...

God bedring til Buck! Håper han blir fort bra igjen!

Åsa & Bråkstakarna sa...

Buckisen...... krya på dig!!

lina sa...

Stackars, hoppas att han blir frisk och kry snabbt igen!

alexandra sa...

Nämen Bucken....Nu får du krya på dig så mett får sin arbetskompis tillbaka....

Anna - med hund i hälarna sa...

Oh,no! Var rädd om honom så han frisknar till!