onsdag 31 mars 2010

VALLNING OCH CEA-TESTER

Idag har jag varit med Buck och Melvin hos Husdjurshälsan för blodprovstagning, varsitt Optigen test (DNA för CEA) gjordes. Så nu är det en oändlig väntan på provsvaren...
Melvin den lilla filuren tyckte det var ASA BALLT hos veterinären, och som vanligt fick han personalen att falla för honom med alla sina upptåg!

Efter det bar kosan iväg till Hund I Harmoni och laser behandling på Buck. Numera är Buck varken varm eller svullen vid de kotor han hade ont i, HADE är ett bra ord eftersom han inte reagerar på dem längre *GOTT*

Igår vallades det på fåren med Buy, hon är den ända hund jag har att träna just nu då Buck inte ska göra något pga. ryggen och de andra två agility-nissarna får vänta tills marken inte är så hal och lerig, men i vilket fall...
Hon la till med en helt suverän utgång i hämtet, så jäkla gött! Vet inte vem som var nöjdast - jag eller hon.
Annars jobbar vi just nu med att hon ska tänka innan hon gör.. den lilla råttan gör hellre vad hon själv vill än att lyssna på mina komandon åt höger eller vänster, men efter en del tragglande så började hon ge med sig och vissa stunder glimtar hon till och gör precis så som jag vill!!! ;P *hehe*
Däremot det där med fråndrivning och delning blir en hård nöt att knäcka.. men skam den som ger sig!!


På fredag kommer Camilla hit för genomkörare inför IK1 på lördag i Dingle, tyvärr får ju inte jag och Buck starta då men eventuellt åker vi med upp på lördag som kennelsupport. Det är alltid lika kul att se sina "valpar" ute på tävlingsbanorna!

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Chrille ska ju också starta, så du kan väl hejja lite på honom också!

busyborder sa...

Absolut ska jag det! Men var inte säker på om han skulle starta eller inte... ska ringa han idag tänkte jag, det är genomkörare inför tävlingen hemma hos mig ikväll kl. 17.00 om han är intresserad!