måndag 22 mars 2010

MALMÖ MÄSSAN

I helgen har jag och Åsa varit nere i Malmö och tävlat på mässan.

På lördagen tävlade jag och Busy vår första agilitytävling sedan i somras. Inomhustävlingar tycker jag är helt kanon bra - Inget dåligt väder! Busy som har haft valpar under vintern tyckte det var fantastiskt kul att få tävla igen, likaså jag. Tyvärr lyckades jag skada min fot förra helgen vilket resulterar i att gå är ett stort företag.. ännu värre är det att springa. Men jag gjorde mitt bästa!

Busy gick riktigt riktigt kanon bra! Säker på hinder, lyssnade fint mellan hinder och god fart utan halkningar. Första halvan av banan gick helt felfritt, sen tog foten min koncentartion för någon hundradels sekund och Busy (den stackaren) sprang förbi ett hinder då jag tappade allt. men fortsatte som inget hade hänt och Busy gick i mål överlycklig att hon hade gått 0:a... eftersom det var jag som klantade till den DISK som det blev lät jag henne tro vi gjorde rätt inne på banan och hon fick sin efterlängtade rökta grisfot för att hon varit så duktig ;)

Detta år ska bli himla intressant tävlingsår för min och Busys del, detta år då vi faktiskt SKA tävla agility på RIKTIGT och inte bara 3 tävlingar/år. Och går hon såhär bra så jäklar vad kul det ska bli!!!


På söndagen tävlade Åsa och Fajta lydnad, det var landslagsuttagning och himlans roligt att kolla på då det var en super dommare som såg ALLT på ALLA! Himla kul med någon som är så jäämn en hel dag, hela 23 startande var det i Elit klassen.
Åsa och Fajta slutade på en 7:e plats av dessa med en riktigt bra presentation trotts de dåliga träningstillfällerna denna vinter... Tänk vad bra det kan gå bara dom får till lite fler träningspass!! En hög lägsta nivå kan man lätt säga!


OCH till min stora förtjusning när vi kom hem igår var att SNÖN VAR NÄSTAN HELT BORTA!!!!
En aning jubel och fårträning stod på schemat för mig idag.

Chip, Buy och Buck kördes igenom, så himla kuuuul att äntligen få träna på barmark igen.. hundarna gick kanon bra och jag... ja, jag gick inte riktigt så kanon... denna jäkla fot.....

2 kommentarer:

Lina sa...

Haha, ja visst blir man lite rubbad? Jag funderar lite på om jag själv verkligen lever i den verkligheten jag tror liksom! ;) Vad duktiga ni är!

Lina sa...

Hoppas din fot blir bra snarast! Kul att vovvsen är så duktig iaf :)