lördag 6 mars 2010

SNÖN HÅLLER FINT!

Det är så jäkla härligt nu, valltränat i dagarna 3 här hemma med både Buck och Chip.
Buck är numera tillbaka till sitt vanliga jag som han var innan upphållet, alltså han kommer ihåg att vinkla den mesta tiden och kan ta det lugnt om man ber honom! Idag kollades även delningen igenom och den satt den med.. nu är det dags att börja träna där ifrån vi var innan det blev uppehåll, härligt!

Chip utvecklas fint varje pass, han gör numera väldigt fina hämt och driver som den kung han är!


Buy fick "ledigt" från vallträningen idag och fick istället träna lydnad, gick igenom alla klass 3 moment förutom vittringen och hoppet (som fortfarande är igensnöat!)

Tur att snön på åkrarna är så hård nu att man kan gå uppepå ;P

Ikväll blir det Hattfest för hela slanten och imorgon börjar helvetesveckan på jobbet... Chefen åker på semestern och jag får så snällt jobba båda passen och sköta hela faderullan, nästan iallafall!
Sen efter den veckan börjar jag även ett till jobb, så det blir mycket nu fram till maj. 2 mjölkgårdar ska skötas varje dag i 2 månader framöver = Både jag och hundarna får mycket jobb. Tyvärr kommer det inte bli så mycket annat då detta kommer uppta min mesta tid. Men ska försöka få tid till er andra med som säkert är dö sugna att börja kursa!! Både valpkurs, agilitykurs och vallning ska igång så fort marken blir bar!
Helgerna kommer dock spenderas på tävlingar med mina egna hundar - som jag förhoppningsvis hinner träna på veckorna!

Inga kommentarer: