onsdag 17 februari 2010

DU SKA INTE TRO DET BLIR SOMMAR

Det bara snöar och snöar...
Är riktigt urless på all snö nu!

Dagarna går förbi här hemma med jobb som det ända vettiga innehållet. Iallafall om man ser till hundarna, Buck och Busy får jobba i lösdriften varje dag (var för sig förståss, räcker gott och väl med en hund åt gången!).. Buy får sig ett pass inne hos baggarna varje dag med, stackars Chip och Melvin lider mest av uttråkighet och hittar på egna små uppgifter för att få utlopp för deras känslor.

Buck var ute i fårhagen och testade på om det gick att valla igår... *hum*
Körde lite vinklingar, konstaterade att dom var borta samt att det inte gick att valla i de höga drivorna.

Det där med promenader är inget längre som räcker åt hundarna, nu vill dom jobba igen!!
Samma gäller mig!! Är som sagt URLESS på vit mark som bara fylls på hela tiden från himlen...

Jag vill börja träna igen!! Vallningen, lydnaden, agilityn och börja spåra väntar så fooooooort man kan se marken!! Det ända som varit possetivt med det förbaskade vädret är att jag hunnit med att planera min och hundarnas träning.. men nu är jag ju så himla suuugen på att få börja att jag blir galen varje gång det kommer meeeeer snöööööö... I helgen skulle det visst komma ÄNNU mer!


Så på med ett leénde och låtsas att det är vackert -



I eftermiddag åker jag och mormor till Ge-Kås för shopping.. nått får man ju hitta på när man inte kan träna hund.

Imorgon blir det morgonpass igen på jobbet och sen far jag med Allie (pappas hund) och Buy till Frölunda för höftledsröntgen.. ska bli väldigt spännande!

2 kommentarer:

UlricaA sa...

Ha ha, jag som faktiskt ääälskar snö, inte ens jag klarar av att klistra på det där leendet längre. Jag är så spyendes trött på skiten nu bokstavligt talat! jag vill ha vår, grönt gräs och barmark och något sånär värme så jag kan ge mig ut och våra över hagarna, dvs sätta upp nya trådar i sommarhagarna så jag får det klart, sätta igång och träna och som du säger spåra. Det enda som händer nu om man lägger ett spår är att det sjunker en halvmeter ner i snön :O(. Däremot blev dom så sålda på Mint på helsingborgs djursjukhus så dom lär nog stå på rad allihop i personalen nästa kull du har :O) Dom tyckte hon var sååå ljuvlig!!!!! och det är hon ju ;O). Ha så kul i Ullared!!!!!

Åsa & Bråkstakarna sa...

Håller tummarna idag. För att du kommer fram alltså.... resten fixar sig ju utan problem på super friska vovvarna! Skicka nåt sms eller så så jag vet att du har klarat dig själv utan mig!