söndag 14 februari 2010

TÄVLAT LK2 IGEN...

Efter 10 timmar i ridhus igår (Då Åsa och Busy Border Fajta tävlade elit - 293.5 poäng, MEGA GRATTIS!!!) så åkte vi tillbaka till samma ridhus igen och dags för mig och Buy att tävla i lydnadsklass 2.

06.45 startade vi (!!!!!!!) + Inte tränat ett jota sedan förra lördagen, hunden spydde i bilen och rövigt kallt...


Mitt mål för tävlingen idag, eftersom vi redan har vårt 1:a pris i klassen, var att få till en bra känsla i fria följet innan vi tar steget upp till nästa klass.

Hum.. om man säger såhär - Det är avklarat! Klass 3 here we come!!

Betygen för den nyfikne:

Platsen - 10
Fritt följ - 10
Läggande - 9 (ngt ll)
Inkallning med ställande - 6 (felaktig ställning)
Rutan - 8 (Extra komando, in bakifrån)
Apporteringen - 9 (slarvigt tagande, ngt tugg)
Hopp över hinder - 10
Fjärren - 8 (Upprepade sitt komandon)
Helhet - 10

Totalt: 179 poäng

VINST i klassen blev det och då ett 1:a pris till.


Buy har nog redan mentalt börjat träna inför 3:an då hon lade sig på ställandet i inkallningen, HAHA, men vad gör väl det! Jag har iallafall VÄRLDENS BÄSTA BUY!!!

Åsa var så snäll och filmade tävlingen åt mig, lägger upp filmen från Fria Följet här... resterande lägger vi till handlingarna så här i årsmötestider ;P


Fokusen kommer nu läggas på helt-om-svängarna, under all kretik... MIN stora akilleshäl inom lydnaden...

4 kommentarer:

Camilla, Tobbe och Kira sa...

Grattis, så himla duktiga ni är!

Lina och Isa sa...

Ni är ju strålande, Grattis igen!

Tina/Rosso sa...

Stort grattis!!
Kanonbra jobbat.

UlricaA sa...

GRATTIS!!!!! vad roligt!!!!