måndag 15 februari 2010

MELVIN 2:A OCH EN FRÅGA??

Guud vad jag är taskig.. har helt glömt bort min lilla Melvin..

Melvin gick och blev 2:a bästa agilityekipaget i Varberg 2009!
Så hem från årsmötet fick han sig en pokal som han blev väldigt stolt över...


Jag har en liten fråga till er som kan där ute!
Hade varit väldigt tacksam om någon av er har nån bra idé att dela med sig av..

Det är såhär va att jag tänkte köra apell-spåret med Buy och undrar vad ert bästa tips är när man ska börja lägga pinnar i spåret, hur gör ni för att hunden ska plocka dessa på bästa sätt?

Jag hade väldans bekymmer med Busy på den tiden jag spårade med henne, inte på ängspår men sen i skogen kom dom... problemen med pinnarna alltså...
Jag försökte nog nästan med allt som fanns, vilket inte gjorde saken bättre... men ni som håller på hur gör/gjorde ni?

4 kommentarer:

alex sa...

Jag har haft jätte problem med Tyke oxå..Detta löste jag med att ha andra grejer i spåret Tex små skinnbitar,slangar osv sen körde jag oxå pinnstig,även när jag kom hem så blev han ju så glad att se mig o då hade jag alltid en spårpinne i fickan o lekte.Du kan även binda fast lilla pinnen i snöre o kampa i spåret...Oftast blir det en grej detta med pinnen.Du kan även bara köra en pinne i slutet o det blir värsta belöningen NÄR hon hittar just sin pinne......Phu finns hur många sätt som helst..Man har ju spårat ett o annat spår ; )

Lina o Isa sa...

Träna massor på markering av spårpinnar utanför spåret, på tomten/promenaden/inne/skogen/ängen och belöna hur mycket som helst... Min förra BC hade iallafall problem med markeringar därför att spåret var FÖR roligt. Efter att jag tränat massor av apportering så la jag pinnen så att jag visste exakt vart den låg, när vi närmade oss bromsade jag upp honom rejält och receptet för honom var att han ALDRIG fick spåra vidare utan att ha hämtat den där pinnen. Belöning för apportering = spåra vidare! Det funkade på honom.

Åsa & Bråkstakarna sa...

Våga vägra bruks Åsa ska nog kunna fundera ut något

Anonym sa...

GRATTIS TILL ALLA DINA FRAMGÅNGAR MED DINA VOVVAR =) KRAMIS/CHRISTEL