torsdag 18 februari 2010

JOBB HJÄLP OCH RÖNTGEN

I morse fick lilla Melle-Peller hänka på till jobbet. Jag skulle inte mjölka denna dagen och då får Melle passa på att följa med. Han tycker det är otroligt kul att vara med... Det är ju lixom HAN som fixar så alla djur håller sin plats, äter rätt och betér sig allmänt rätt ju ;P (iallafall i hans lilla värld)


Här håller han koll på att kalvarna sköter sig medans jag skrapar ner och strör hos dem...

Vilken tuuuuur att jag har han till hjälp ;)

Vid middags tid var det dags för Mölndals vistelsen och höftledsröntgen. Ett himlans trevligt ställe alltså, Åsa hade rätt att jag skulle trivas där! Buy (den stackaren) trodde att det var tävling på gång och var glad i hågen på rastningsrundan innan. Allie som knappt varit från gården tyckte allt var äckligt och spännande på samma gång.. Efter sisådär 2 minuter var allt bara spännande. Buy blev riktigt besviken när vi åkte hem utan att ha tävlat... 16.5 kilo väger hon iallafall - smal som en sticka dock!

Buys höfter såg bra ut, men nuffran får jag ju inte reda på ännu!! Det var otroligt lite skillnad mellan A, B och C så han vågade inte ens uttala sig om det... men hur som haver så är det aldrig något hon kommer få ont av på något sätt.


Så nu är det låååååååååång väntan på att få svaret i lådan... är så himlans nervös... Min bästaste Buy!!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Håller tummarna!!!! Mellepelle är för jävla Cooolll om man skulle köpa sig en mellepelle ; )

Ulrica sa...

Det går bra! Ha en härlig helg!!!
kramar från oss alla!

Lina o Isa sa...

Stackars Buy...Förvänta sig en rajd på apellplanen och vad fick hon? En stund i en vagga... Jag röntgar också mina djur på Frölunda, dem är strålande!