söndag 28 februari 2010

VALLAT RUNT RUNT OCH RUNT

Idag gav jag fasiken i snön, trotsade vädergudarna och moder natur genom att ta ut mina kära träningsbaggar för vallning med hundarna. Var detta en smart idé *hum* Tål att tänkas på...

Allt gick bra så länge jag gick på grusvägen och gårdsplan, det var dock inte såååå lätt när vi kom till åkern. 10 meter in fick jag parkera fåren och sen träna hundarna på stillastående får. Men men bättre än inget :P
Buck, Buy och Chip fick vallat en sväng var.. Både Buck och Chip hade glömt vad ordet ligg betydde under dessa 2 vallfria månaderna, Buck fattade dock rätt snabbt att det var bäst att sköta sig - medan Chip inte fattade alls varför han skulle behöva lyda nått så idiotiskt när han hade snö upp till hakan...

Efter den fantastiska vallupplevelsen så tränades vittringen och heltom-svängar med Buy i torra källaren.


Ikväll var det träningstävling i agility, både Busy och Melvin fick äran att följa med idag. Jag säger bara hujedamej... Busy var riktigt jäkla galen idag och sprang som en skållad råtta. Melvin sprang på bra han med och satte alla kontaktfält *woho* Dock rev han 3 hinder rätt rejält. Han har inte tränat sen tävlingen  i januari och det är då typiskt att han river...

Imorgon bär det av till Göteborg för mig och Åsa för en inomhusträning inför agility och lydnadstävlingen i Malmö. Ska bli gött att träna lite utan att frysa och slippa bli pissblöt =D

Inga kommentarer: