måndag 22 februari 2010

SNÖ OCH SKIDÅKNING

Det är verkligen mycket snö nu... stenmurarna syns inte längre och staketen är snart borta dom också, det är ju helt sjukt att det ens kan bli så mycket snö här nere!! Och mer snö väntas...



Inte mycket till hundträning blir det, Buy fick tränat lite stegförflyttningar och fjärr i källan igår.. hon tyckte det var helt fantastiskt kuuul att få träna igen! Melvin fick tränat lite små trix för att få arbeta med hjärnan lite, mycket roligt enligt honom.

Igår blev jag så förbannad på all snö som bara förstör min träning med hundarna att jag tog steget att ta vara på tiden som vi har med snö. Eftersom det inte blir någon vintersemester iår heller så får man ta vara på de bitar man har hemma vid. Så igår åkte jag, syster, bror + hans familj till Åkulla för längdskidsåkning och pulkaåkning. Någon dag i veckan ska vi också hinna komma iväg för slalomåkning i Ullared... Inte direkt de backar man är van vid, men vad gör man inte för att åtmindstone få stå på ett par skidor iår!

Tyvärr kom vi hem så sent att jag inte han med agilityträningen med Busy igår. Men o andra sidan var det så jäkla kallt så jag mös ner mig ordentligt i soffan framför OS istället ;P

Inga kommentarer: