tisdag 27 oktober 2009

SÅ GICK DET!

Ja visst.. jag skulle lägga krutet på mina egna hundars träning denna veckan... det började ju bra!!

Det blev ingen agility och lydnadsträning igår då jag blev sen på jobbet, halv 7 är ingen bra träningstid för en djurskötare...

Istället kom Anna på besök och käkade med oss och kollade på inspelade dansbandskampen sen i lördags.. dock hade Anna tjuvkollat och försade sig rätt många gånger!! *grrr*
Jag och Becka letade upp lite snapsvisor till fredagens galej. Det var visst min uppgift att fixa "sång" häfte till Adrian och Rosies fest som dom ska ha här hos mig.. *haha*


IDAG har det iallafall blivit tränat med hund!
Buck fick ut och köra på fåren. Har inte tränat honom sen Öströö tävlingarna utan bara gjort mindre jobb (dvs olydighets faktor 10). Men jädans vad han gick!! Riktigt dö lydig var han, det är någon små sak som jag stötte på som nu är läge att börja pilla i, men annars rent kanon.

Buy fick komma ut bara för jag skulle se om hon kunde tänka sig att lyda någorlunda, och sen fick hon ha lite skoj!

Tjurarna är inne för vintern, så det har inte blivit någon träning på dem de senaste veckorna. Vi ska tävla nöt till helgen men jag får förlita mig på att det funkar. Dom får ju dock arbeta på nöt varje dag fram tills dess vovvarna...


Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och börja städa... blööö...
Ikväll är jag "kepsgubbe" inne på brukshundklubben och ska ha träningstävling i lydnad.. herrejisses! Samma här, vi ska vara där klockan 18.00 - jag slutar tidigast 18.15.. När det går bra! Det är inspirerande nästan jämt!!

Inga kommentarer: