torsdag 15 oktober 2009

VINTER OCH VALPAR(?) PÅ VÄG


Idag blidde gräsmattan och träningsplanen klippta, alltför behövligt och absolut sista gången för iår =D Fy fan vad jag hatar att klippa gräset, den dagen jag blir rik är det första jag ska införskaffa en självgående gräsklippare...

I eftermiddag är det jobb igen, nu har det kommit in en massa djur i gamla ladugården där kvigor + sinkor står så det är helt fullt med djur överallt! Nu är verkligen snart vintern här... fyyyyyy... jag HATAR kyla! Men men jag kommer förhoppningsvis förgylla den kalla tiden med att gosa med urgölliga och söta valpar ;)



Busy har nu gått 31 dagar sedan första parningen, herregud vad tiden går snabbt när man har roligt! Redan halva tiden har gått =P Jag tycker hon ser ut som hon är med valp iallafall. Hennes öron brukar stå lite snett utåt istället för uppåt, pälsen på magen har börjat stå ut och hon är mycket lugnare och väldigt behaglig med sig själv. Tycker mig faktiskt se att hon har blivit lite rundare i formen när man känner och klämmer. Åååå det är alltid lika spännande och roligt med valpar!!

Pluttar in en bild med några valpisar från förra kullen + morsan, farbror och gubben Melvin...


Ikväll är det dags för agilityträning igen och imorgon kommer Camilla och Busyborder Kira hit och tränar nötvallning ihop med mig =D *wieeee*

2 kommentarer:

Lina sa...

Åh hoppas verkligen de är valpar=) =) Japp klippa gräset är hemskt trååååkigt!

Anna sa...

Gläder mig åt de små tecknen!